Sunday, January 22, 2017

Intervju med MonaLisa inför Guldbaggegalan i Stockholm




















I morgon är det dags för Guldbaggegalan i Stockholm, och som bekant är MonaLisa Story nominerad i kategorin Bästa dokumentärfilm. Vi passade på att fråga MonaLisa själv hur det känns inför morgondagen.

– Det känns både roligt och nervöst. Att få träffa alla som är där ska bli väldigt spännande.

Vad har filmen betytt för dig?

– Filmen betyder väldigt mycket för mig. Den belyser ämnet, det var därför jag ville göra den. Sverige är dåligt på att ta hand om sina egna. Och det hoppas jag filmen kan bidra till att förändra.

– När människor ser filmen reagerar de ofta och lägger märke till hela situationen. Vi är ju ett land med så kallade hjälpnät, men filmen får folk att förstå att det inte alltid stämmer. Men samtidigt ger det hopp om framtiden. Folk med fördomar börjar vakna, folk inser att det kan hända vem som helst. Jag vill ju belysa problematiken kring det här. Jag hoppas folk förstår det.

– Det skulle vara kul att få möjlighet att jobba mer inom film,
vara med mer på filminspelningar och backstage och liknande. Så jag hoppas det går bra för filmen. Jag har några egna film-idéer men de är fortfarande lite halvhemliga.

På bilden ser vi MonaLisa som förbereder sig hos frisören inför galan :)

I morgon måndag sänds Guldbaggegalan 2017 live i SVT1 kl: 20.00. Nu håller vi tummarna!

Mats Sellfors

No comments:

Post a Comment